Hollywoodeliten och musikbranschens toppskikt är knappast kända för att vara blyga med att visa upp sig i avslöjande och sexiga fotograferingar och videos. Marilyn Monroe är kanske en av de mest ikoniska kvinnorna när det gäller just posering i underkläder och var under sin storhetstid en stor förebild för många kvinnor. Som vi alla vet så är modeflugor något som hela tiden kommer och går, och kändiseliten är sällan sena att haka på de nyaste trenderna.
Numera är det allt vanligare att kändisar startar sina egna varumärken med kläder, parfym, väskor och självklart även underkläder. Halle Berry var en av de senaste i en lång rad som nyligen beslöt sig för att ge sig in i underklädesbranschen i ett samarbete med Scandale Paris och släppte nyligen sin första kollektion.
Britney Spears är någon som få inte känner till. Popmusikens prinsessa som på senare tid lagt allt mer fokus på sitt egna märke Change, som tidigare i år lanserade ”The Intimate Britney Spears”, en elegant och sensuell kollektion med allt från söta trosor i spets till lite lyxigare chemiser och nattlinnen.
Kändisar är inte bara bra på att göra reklam för sina egna varumärken. Serien Sex and the City, som tog hela världen med storm när vi fick följa tjejerna i deras liv fyllt av lyx, drama och självklart en hel del läckra underkläder. Det mesta som visades i serien kom från den lilla butiken La Petite Coquette i New York som öppnade redan i slutet på 70-talet men fick väldigt mycket publicitet tack vare samarbetet med tv-bolaget. Idag är butiken en av New Yorks främsta underklädesbutiker och man kan hitta underkläder från stora designers som Versace och Betsey Johnson.
En Hollywoodfavorit är den exklusiva butiken Trashy Lingerie, som funnits i över 40 år och i kundkretsen hittar man bland andra Angelina Jolie, Madonna, och Nicki Minaj. De är även kända för att bidra med de dräkter och underkläder som
fotograferas för Playboy.
Att följa kändisarna på deras aktiviteter inom modebranschen är inte bara ett onödigt slöseri med tid. För den som vill veta vad det allra senaste är så är det näst intill ett måste.